Poftiti la .... Calnic

luni, aprilie 29, 2013 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    Da, am hoinarit din nou si da, am descoperit o noua minunatie a tarii noastre (de fapt sincera sa fiu, prietenul meu a descoperit-o, eu am fost doar insotitor de bord).
    Stiti deja ca ne plac cetatile fortificate si dorim sa vizitam cat mai multe. Aici v-am prezentat biserica fortificat de la Nocrich iar aici fortificata de la Cisnadioara.
    Astazi a venit randul cetatii  Calnic.
    Cetatea Calnic se afla in judetul Alba la aproximativ 60 kilometri de Sibiu. Drumul este bun, se ajunge usor si nu riscati sa va pierdeti sau sa pierdeti din componentele masinii pe drum.
    Cetatea saseasca dateaza de la 1267 fiind construita initial  ca resedinta nobiliara dupa care a fost vanduta comunitatii taranilor sasi din Calnic in prima jumatate a secolului al XVI-lea. Acestia  au inceput inaltarea unei noi centuri de ziduri, au fortificat turnul portii cu o barbacana, iar in curtea interioara, pe ruinele unei constructii mai vechi, au ridicat capela. Mai multe informatii aici.
    Accesul in cetate se face prin intermediul unei doamne dragute care iti ofera informatii despre pretul biletului (5 lei adulti, 2.5 elevi/studenti) si o taxa suplimentara de 7 lei in cazul in care doresti sa faci poze, iti arata panoul de pe care poti sa citesti informatii suplimentare si iti spune unde o vei gasi la iesire pentru a achita contravaloarea biletelor.
     Acesta este singurul minus, spre deosebire de Nocrich, unde am fost bombardati cu informatii despre cetate (nici nu cred ca vom gasi o persoana mai amabila), dar mai bine decat la Cisnadioara unde, ti se iau banii, ti se inmaneaza o cheie si te descurci, gasesti singur informatiile....
    Sa revenim la cetatea Calnic, care mi s-a parut pur si simplu incantatoare. Totul este curat si inundat de  parfumul florilor din curtea cetatii.Am vazut multa verdeata iar tu, vizitatorul, ai impresia ca cetatea isi deapana singura povestea.
    Primul loc in care am popsit a fost curtea cetatii, o mica gradinta verde cu o fantana in centrul sau.





    Pivnita cu butoaie uriase arata excelent, iar racoarea care te invalui din moemntul in care faceai primul pas era binevenita avand in vedere ca afara erau cel putin 30 de grade.


   Am vizitat si turnul si nu va mint, mi-a fost putin teama de scarile abrupte care trebuiau urcate dar am fost curajoasa si am nu m-am uitat (prea mult) in jos.


   Din turn puteai admira cetatea in toata splendoarea ei sau puteai admira panorama comunei Calnic.


   Capela era inundata de muzica si de aroma narciselor care o infrumusetau atat vizual cat si olfactiv.


   In celalat turn se gasea un mic muzeu medieval in care puteti admira diverse obiecte sasesti, ceramica din toate zonele tarii si costume nationale.

Am incercat sa nu va plictisesc cu multe detalii si sper ca v-a placut invitatia din aceasta saptamana.
Ati vizitat cetatea Calnic sau v-am convins eu sa o treceti pe lista cu obiective turistice "de vizitat"?

Kiss Kiss si o saptamana ca-n filme!
   

You Might Also Like