Recenzie: Apa pentru elefanti

luni, septembrie 08, 2014 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,


    Astazi doresc sa va povestesc cate ceva despre o carte simpatica, usoara, a carei lecturi relaxeaza si  ofera zambete. Stiu ca v-a stranit curiozitatea asa ca m-am gandit ca v-ar placea sa cititi si parerea mea.
    Cred ca nu sunt singura care a aflat de existenta acestei carti datorita ecranizarii sale. Am vazut filmul in urma cu cativa ani (vazut este prea mult spus deoarece din motive "tehnice" obloanele mele au cazut inainte de final si am adormit )  si in clipa in care am vazut ca exista si o carte mi-am spus ca trebuie neaparat sa o citesc.
      Am gasit-o pe stoc in libraria online pe care o urmaresc cel mai des si am inceput-o imediat dupa ce am primit-o.


     Actiunea se desfasoara in America, atat in zilele noastre cat si in trecut, 1930. Personajul principal, polonezul Jacob Jankowski in varsta de 90 sau 93 de ani (de la o anumita varsta cine mai numara anii ...?) acum internat la un azil, rememoreaza perioada care i-a marcat viata incepand de la tragedia prin care a pierdut tot ce avea pana in clipa in care decide sa inceapa o noua viata aruncand-se intr-un tren.
     Daca nu ati vazut filmul va pot oferi cateva indicii vis-a-vis de actiune. Trenul apartinea unui circ iar cei din conducerea sa l-au acceptat cu placere deoarece urmase studii de medicina veterinara la Cornell si toata lumea si-ar fi dorit sa aiba in echia un veterinar de asemenea calibru.
      In scena apar pe rand Marlena si Rosie, personajele principale feminine si anume: o frumoasa doamna, pion principal al spectacolului si un elefant neastamparat care aparent nu putea fi dresat. De aici cred ca puteti deduce inspre cine se va indrepta atentia autoarei...
    Bineinteles ca in poveste apar si personaje negative care sporesc actiunea si intensifica intriga dar deznodamantul este unul fericit.
    Cartea are o actiune care te prinde, e scrisa destul de bine si te face sa empatzezi cu personajele. Am parcus-o repede pentru ca eram foarte curioasa de modul in care autoarea va decide sa incheie povestea (asta e avantajul pe care il ai daca adormi cand vizionezi un film ...) si va spun cu mana pe inima ca dupa ce am citit ultima pagina si am inchis cartea am exclamat : Wow ce final super!
    Ca un ultim spoiler:  in toate cartile in care personajele in etate isi spuneau povestea, ma asteptam ca finalul sa fie unul trist. Ei bine nu! Sara Gruen a decis sa incheie cu un final vesel care m-a bucurat enorm!
     Nu stiu daca v-am stranit curiozitatea dar, daca aveti putin timp liber sau doriti sa va relaxati lecturand o carte simpatica, va recomand Apa pentru elefanti.

Voi ati citit-o?

Kiss Kiss si o saptamana ca-n filme!
   

You Might Also Like