Poftiti la... Canionul Sapte Scari?

duminică, septembrie 13, 2015 bydee-make-up 0 Comments

Hello hello,

     Nu cred ca exista persoana care sa nu fi auzit de aceasta zona minunata....
     Canionul Sapte Scari, un loc unic in Romania, un loc care era pe lista noastra de ceva vreme. Si daca tot eram prin zona am decis sa-l bifam.


     Canionul Sapte Scari este un defileu sapat in calcare jurasice din partea vestica a muntilor Piatra Mare. Lungimea lor este de 160 metri cu o diferenta de nivel de 58 de metri, la o altitudine de 948 metri. Defileul este format din sapte trepte cu inaltimi intre 2.5 si 15 metri, care ii dau numele si care se transforma in cascade cand volumul de apa al paraului Sapte Scari, afluent de stanga al Șipoaiei, este ridicat. Traseul poate fi parcurs cu ajutorul unor scari, nefiind nevoie de echipament specializat (Sursa)
    Am ajuns in zona Timisul de Sus in jurul pranzului, iar accesul a fost usor. Ne-am last ghidati de GPS iar dupa ce am iesit din Brasov, la cativa kilometri am virat la stanga si am ajuns. Am parcat masina pe o straduta laturalnica, ne-am uitat la traseul pe care urma sa-l facem, ne-am zambit si am plecat.
     Se pare ca temperaturile ridicate din acea perioada au alungat lumea din forfota orasului si zona pe care am ales-o noi, a fost aleasa si de multi altii. Mi s-a parut ciudat sa parcurg un traseu "la inghesuiala" fiind obisnuita cu linistea mutelui dar, am supravietuit. Galagia care ne invaluia ne-a facut sa zambim pentru ca traseul este foarte accesibil.
    Traseul (banda galbena) este deosebit si daca ar fi fost si liniste cred ca sunetul tirolienelor ar fi avut un impact si mai mare. Ce tiroliene va intrebati, probabil. Ei bine, toata zona este  traversata de tiroliene si daca doresti, la intoarcere, poti opta pentru un traseu de acest gen (pretul este de 50 lei). Noua ni s-a parut fascinant, iar pe mine m-a dus cu gandul la The Hunger Games.


    Dupa o plimbare in natura am ajuns si la zona de acces, am achizitionat biletele (10 lei) si am mai asteptat cca 45 minute la o coada considerabila pentru a ne putea desfata cu peisajul dupa care tanjeam de atata timp.
   Noi am incercat sa ne echipam corespunzator, am apelat bocanci si in cazul in care doriti sa vizitati zona va recomand si o bluza mai groasa deoarece racoarea muntelui e binevenita dar o raceala nu. Am vazut si persoane cu sandale sau tenisi dar eu as evita acest tip de incaltamite deoarece scarile sunt din metal si o clipa de neatentie, sau un strop de apa poate sa creeze incidente neplacute.
    In momentul in care am ajuns la prima scara, toata lumea era curajoasa, entuziasmata iar urcarea a fost lina, cursiva. La a doua scara in schimb, cei mai putin viteji au facut cale-ntoarsa. Eu eram nerabdatoare, scara e mai inalta, urci pe langa o cascada iar apa rece ca gheata te stropeste fara mila, o senzatie de milioane. Daca nu ati vizitat zona, doresc sa va spun ca aceasta este cea mai inalta scara, iar apoi totul devine muuult mai usor. 
    Senzatiile pe care le ai in momentul in care "escaladezi" sunt incomparabile cu orice alta experienta avuta pana in acest moment si as repeta-o fara sa stau pe ganduri. Unul dintre ghizi i-a spus lui Marius ca scara are 15 metri dar eu cred ca este putin mai micuta.
    Dupa ce am trecut de scara cu numarul doi, am admirat peisajul si va spun sincer ca am pierdut sirul socotelii. Cert e ca la sfarsit, am intrebat un un iz de tristete: Gata? S-a terminat? Deja?









    La sfarsit, am admirat peisajul, am mai facut cateva poze si am facut traseul intors bulina rosie (roz neon) si apoi banda galbena in ritm de plimbare.




    Nu ne-am grabit deloc, am profitat de aerul curat si de racoarea care incepea sa simta din ce in ce mai intens odata cu lasarea serii.


    A fost frumos, o experienta de neuitat, pe care as repeta-o fara sa stau pe ganduri.
    Voi ati vizitat aceasta zona?
    Daca nu... Poftiti la... Canionul Sapte Scari?

Kiss Kiss Dee
    

      

You Might Also Like