Recenzie: Copiii libertatii - Marc Levy

marți, ianuarie 26, 2016 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    De cateva zile stau si ma gandesc cum sa incep.
    Nu vreau sa-i stirbesc farmecul si nu-mi doresc sa dezvalui prea mult. Realizez ca e mult mai greu sa vorbesti despre o carte sau un produs care ti-a placut la nebunie decat despre ceva care nu te-a impresionat. Subiectivismul iese la iveala in ambele cazuri dar parca daca e vorba de aspecte negative totul pare mai usor. Asa ca stau si ma gandesc cum as putea sa descriu in cateva randuri una dintre cele mai bune carti pe care le-am citit in toata viata mea.


     Copiii libertatii este o carte de la care nu ma asteptam la foarte multe desi Deena, in momentul in care mi-a recomandat-o a ridicat degetul mare spundu-mi ca-i reusita. Si totusi, eram destul de sceptica pentru ca nu aveam dispozitie pentru o noua carte cu iz comercial. Nu i-am citit descrierea (rar o fac penru ca nu-mi plac spoilerele iar in momentl in care citesc o recenzie incerc sa sar peste detalii si sa ajung la concluzii - da sau ba, cam asa aleg eu) iar coperta ma ducea cu gandul la inocenta, doi copii, leagane, fericire...
    Hmm... inceputul e usor cliseistic, intr-o cafenea iar eu zambesc - Stiam eu ca o sa fie comercial! dar dupa primele doua pagini, realizez ca subiectul este unul care ma fascineaza: Al Doilea Razboi Mondial! Atat a fost! Actiunea m-a prins in mrejele sale in momentul in care am aflat ce inseamna termenul de copii ai libertatii.
     Structurata pe trei parti, cu o actiune care te tine cu sufletul la gura si nu te lasa sa-i scapi indiferent de ora sau de nivelul de oboseala acumulata pe parcursul zilei, aceasta carte te tine cu sufletul cat un purice pe parcursul celor 335 de pagini. Subiectul principal? Libertatea, evident!
    Razboiul din spatele razboiului si dorinta de obtinere a libertatii, a unei vieti care sa nu fie dominata de frica.
    La fel ca si in cazul recenziei cartii De neinvins, nu vreau si nu pot sa va dezvalui prea mult pentru ca zau ca merita sa o cititi. Da, este o carte in care predomina violenta, dar balanta este echilibrata de speranta, optimism si zambete pentru ca in ciuda tuturor greutatilor la care sunt supuse, personajele principale se straduiesc sa zambeasca.
    Trebuie sa recunosc ca mi se intampla foarte rar sa plang cand citesc o carte dar actiunea este atat intesa, starea pe care ti-o da e atat de puternica incat nu ai cum sa nu empatizezi cu personajele. E o lectie de viata, o dovada de putere si ma bucur enorm ca am avut ocazia sa o lecturez.
    Consider ca Mark Levy a reusit sa conceapa o capodopera, mi se pare ca e foarte bine documentata, scrisa impecabil si nu seamana cu nicio carte de-a sa pe care am lecturat-o pana acum.
    In clipa in care am terminat-o mi-am tras sufletul m-am linistit, am imbratisat-o si am recitit ultimele pagini. Voiam sa ma delectez asa cum se cuvine cu deznodamantul spre care m-am indreptat cu prea multa sete.
    Daca nu as avea atat de multe titluri care ma asteapta sa le parcurg, zau ca as lua-o de la capat chiar acum. Oricum, am in plan sa o recitesc pentru ca e senzationala! 
    In cazul in care am reusit sa va trezesc interesul, doresc sa va spun ca o puteti gasi la un pret promotional de 29.3 lei pe rafturile librariei online pe care o vizitez cu frecventa unui mic maniac si ca v-o recomand cu drag. Nota 10!

Kiss Kiss Dee

You Might Also Like