Recenzie: Martianul - Andy Weir

luni, februarie 22, 2016 bydee-make-up 0 Comments

Hello hello,

    Nu credeam ca o sa fac aceasta afirmatie. Nu credeam ca o sa pot sa spun ca am vazut un film si am citit o carte care mi-au placut in egala masura. Mi se intampla adesea sa spun ca lectura unei carti mi se pare de milioane, de doua ori am spus ca filmul a avut parte de o echipa care a reusit sa scoata ce-i mai bun si inca ceva in plus din actiunea unei carti dar sa afirm ca mi-au placut in egala masura, n-am stiut ca stiu sa spun.
    Si totusi, Martianul m-a convins. Trebuie sa recunosc ca febra acestui titlu m-a prins abia in urma cu doua luni. In momentul in care a aparut filmul am spus ca eu nu merg la fime cu cosmonauti care dureaza 3 ore. Punct!  N-am vrut sa mai deschid subiectul, ba chiar am uitat de existenta sa.
    Intr-un weekend geros, fiind in cautarea unui film bun (tare greu mai gasesti asa ceva) Marius mi-a spus din nou de el. Fara prea mult entuziasm am acceptat spunandu-mi ca un flm plictisitor e cel mai bun somnifer. Ei bine, m-am inselat amarnic! Matt Damon interpreteaza impecabil rolul lui Mark Watney si datorita lui aceasta pelicula m-a tinut cu sufletul la gura pe toata durata celor 3 ore (daca nu castiga Oscarul zau ca le fac reclamatie ha, ha, ha).
    Dupa ce am terminat filmul, am tasnit direct la calculator am intrat pe site-ul meu preferat la sectiunea beletristica si am inceput sa caut titlul sugubet. L-am vazut, l-am notat si dupa cateva zile frumoasa carte (atat la propriu cat si la figurat) se afla in posesia mea.



    Am terminat rapid ce aveam pe noptiera si am inceput lectura. Cele 420 de pagini nu m-au speriat absolut deloc pentru ca eram sigura ca ne vom intelege de minune. Si asa a fost!
    Andy Weir nu ne plictiseste cu introduceri ample ci intra in forta in mintea ta, de la primele pagini. In cazul in care nu ati auzit nici de aceasta carte si nici de film doresc sa va spun ca totul se petrece pe Marte (da, da, planeta) unde unul dintre astronautii care faceau parte din misiunea Ares 3 ramane "naufragiat" in urma unei furtuni devastatoare care ii alunga pe colegii sai. Mark Watney, personajul principal, victima noastra se trezeste singur, pe o planeta destul de neprietenoasa si cauta solutii pentru a supravietui pentru cat mai mult timp, ba chiar mai mult incropeste chiar si un plan de evadare.
     Toata actiunea acestei carti este privita cu ochii unui optimist care nu se da batut indiferent de piedicile care se afla in calea sa. Toate replicile, gandurile, sentimentele sunt profunde dar exprimate intr-un mod deosebit si cu un umor teribil, cum rar am mai vazut.
     Chiar daca stiam care va fi deznodamantul, nu pot sa spun decat ca am devorat-o in trei zile. Atat de mult mi-a placut. Da, include si aspecte tehnice, vazusem la un moment dat cateva recenzii pe goodreads in care unele persoane se plangeau de acest aspect dar... fara aceste detalii, cartea nu ar fi fost plauzibila.
     Dupa cum v-am obisnuit, n-o sa va dau prea multe detalii despre ceea ce se petrece pe acest taram nedescoperit dar in cazul in care nu v-ati intalnit pana acum cu acest titlu, v-as recomanda sa cititi cartea iar apoi (obligatoriu) sa vedeti si filmul. 
     Dupa parerea mea, aceasta carte ar trebui sa fie insotita de hashtagul #awesome pentru ca este atat de bine scrisa, atat de amuzanta si atat de diferita de toate cartile pe care le-am citit pana acum incat nu am cum sa nu v-o recomand cu cea mai mare placere.
   Cartea  Martianul poate fi achizitionata la un pret de 39 lei.
    Sper ca nu v-am plicitisit cu prea multe detalii si sper ca am reusit sa va conving ca acest titlu isi merita locul pe rafturile biblioticilor noastre. Pe mine m-a cucerit!

Kiss Kiss si o saptamana ca-n filme!

You Might Also Like