Recenzie: Baiatul cu pijamale in dungi - John Boyne

marți, mai 10, 2016 bydee-make-up 0 Comments

Hello hello,

     Una dintre cartile pe care mi le doream de mai mult timp sa le citesc a fost Baiatul cu pijamale in dungi o carte despre care auzisem de nenumarate ori si a carei poveste ma intriga. Stiam ca o sa am de-a face cu o poveste trista, dar acesta a fost singurul spoiler pe care l-am aflat. Nu mi-am dorit sa aflu mai mult, chiar daca uneori tentatia era foarte mare si zau ma bucur ca n-am cazut in mrejele recenziilor acestei povesti.
      Dupa cum spuneam, era pe lista mea, dar mi s-a intamplat de multe ori ca in momentul in care o cautam in sectiunea de beletristica a librariei online pe care o prefer,  sa nu fie pe stoc. Bineinteles, nerabdatoare din fire comandam altceva si dupa maxim doua zile hop si cartea mea pe stoc. Asta pana in momentul in care am decis ca nu se mai poate, ca trebuie sa o am cu orice pret.
      Si banuiesc ca stiti si vorba aceea cand iti doresti ceva tot Universul lucreaza pentru pentru tine, nu? Pentru ca asa a si fost, am intrat pe site, am mers direct la titlul pe care il voiam si am "inhatat-o" cu sete.
      In perioada sarbatorilor am avut putin mai mult timp liber asa ca am putut sa ma relaxez cu o carte buna alaturi de mine iar astazi va voi povesti cate ceva despre titlul care m-a cucerit.


    Actiunea noastra incepe intr-o maniera vesela si ne dam seama ca vom avea de-a face cu un baietel neastamparat, care este nemultumit din cauza faptului ca urmeaza sa se mute din casa lor cu cinci etaje din Berlin, intr-o locatie necunoscuta. Tatal sau, un comandant care intotdeauna arata impecabil, are de dus la sfarsit o misiune foarte importanta care necesita relocarea.
     In acest mod, Bruno si familia sa parasesc Berlinul, pe o perioada previzibila (conform spuselor capului familiei) si se indreapta spre locatia misterioasa.
     Ajunsi la noua lor casa, Bruno nu isi poate retine nemultumirea deoarece aceasta e mult mai saracacioasa, avand doar trei etaje iar curtea nu poate fi explorata foarte mult deoarece este imprejmuita de niste garduri inalte, nesfarsite. Totusi, din camera sa zareste dincolo de garduri mai multi oameni, imbracati la fel, cu ceva ce seamana cu niste pijamale in dungi.
     Si asa incepe povestea noastra. Bruno e extrem de plictisit de viata la Out-With (asa se numeste casa in care locuieste) iar sora sa Gretel, un Caz fara speranta, nu e persoana potrivita alaturi de care sa isi petreaca clipele libere. 
     Boyne John, autorul nostru adauga sare si piper in actiunea cartii, care pare sa se indrepte pe un fagas plictisitor si decide sa ii ofere lui Bruno putina actiune astfel incat, intr-una din zile micutul nostru aventurier incepe sa exploreze zona si ajunge sa il cunoasca Shmuel, un baietel de aceeasi varsta cu el (nascuti in aceeasi zi) cu care devine prieten la catarama.
     Ce se va intampla cu cei doi prieteni care vin din lumi atat de diferite? Va voi lasa pe voi sa descoperiti deoarece va spun cu mana pe inima ca e o carte care merita atentia voastra. Autorul si sa ii ofere acea traire, acel sentiment de empatie iar la sfarsit, te tine cu sufletul la gura fara sa te mai lase sa faci altceva. Esti acolo, doar tu si cele doua personaje principale care se indreapta spre un viitor ... previzibil? Hmmm... n-as putea sa fac aceasta afirmatie.
      Stiu ca actiunea acestei carti a beneficiat si de o ecranizare in anul 2008 si abia astept sa mai prind cateva clipe libere pentru ca zau ca-mi doresc sa vad si filmul.
      In concluzie: Da, merita, da #recomandacartea!

Kiss Kiss Dee
     

You Might Also Like