Recenzie: Nopti in Rodanthe - Nicholas Sparks

joi, mai 26, 2016 bydee-make-up 0 Comments

Afara ploua-ncetisor si daca stau sa privesc jumatatea plina a paharului pot sa afirm ca vremea e perfecta pentru o zi dedicata lecturii (asta in cazul in care nu trebuie sa mergeti la serviciu, bineinteles). Si daca vorbim de lecturi, astazi doresc sa va fac o recomandare. O carte usoara, care se parcurge rapid si pe care am descoperit-o la sectiunea beletristica a librariei online pe care o frecventez.
     Dupa toate cartile cu subiecte mai mult sau mai putin triste din perioada WWII mi-am dorit ceva mai usor, ceva cu care sa ma delectez intr-o zi linistita, fara sa stau incordata si sa simt palpitatii doar gandindu-ma la ea.

Si daca-mi doream ceva usor, dar nu chiar atat de usor ca un chick-lit, m-am hotarat sa-i mai dau o sansa lui Nicholas Sparks
    De ce sa-i mai dau o sansa? Pentru ca prima si ultima carte scrisa de el m-a cam dezamagit. Cunoscand actiunea filmului "The notebook", mi-am dorit sa citesc si povestea care a stat in spatele sau si care, m-a cam dezamagit. Mi s-a parut ca filmul a transmis mult mai mult decat ar fi putut sa o faca actiunea cartii si mi-am spus ca n-o sa mai incerc sa citesc nimic scris de acest autor.
     Totusi, Nopti in Rodanthe mi-a atras atentia si pana la urma mi-am spus ca mai merita inca o sansa mitica.
   Stiu ca si aceasta carte a beneficiat de o ecranizare, dar nu am vizionat-o asa ca m-am lasat purtata de poveste si de misterele sale.
     Dupa cum o spune si titlul, actiunea se desfasoara in Rodanthe, un orasel din Carolina de Nord in care Adrienne, personajul nostru principal se ofera sa aiba grija de pensiunea unei prietene care are un client misterios. Acesta ii ofera pretul dublu al camerei, in extrasezon, pentru ca are de rezolvat niste probleme personale care nu mai pot fi amanate.
     In acest mod se intalnesc o ea dezamagita, divortata, demoralizata si un el "workaholic"inrait, tocmai trezit la realitate de un eveniment trist, la care a fost partas la locul de munca. Asa incepe poveste noastra, usor cliseistica dar placuta, usoara, lina.
     Pe durata sejurului totul e destul de previzibil, paginile se pargurg mai repede decat mi-as fi imaginat si indreptandu-ma spre final astept linistita happy end-ul. Cum se sfarseste povestea noastra? O sa va las pe voi sa descoperiti. Tot ce pot sa va mai spun e ca avem de-a face cu carte care reuseste sa faca acel click-click in mecanismul nostru si care te face sa te intrebi care sunt lucrurile care conteaza, lucrurile care iti ofera bucurie.
     Nopti in Rodanthe e o carte care se parcurge rapid, eu am inceput-o acasa si am terminat-o in parc, intr-o singura zi. Mi s-a parut potrivita pentru momentul in care am ales sa o lecturez asa ca ma bucur ca i-am mai dat o sansa lui Nicholas Sparks.

Voi ce ati mai citit in ultima perioada?
    Care sunt preferintele voastre?

Kiss Kiss Dee