Recenzie: Zeita orezului - Rani Manicka

duminică, iunie 12, 2016 bydee-make-up 0 Comments

Daca tot e weekend, consider ca e momentul potrivit sa va povestesc cate ceva despre o carte pe care am lecturat-o cu sete in ultima perioada. Am ales-o la intamplare in momentul in care cautam niste carti in sectiunea beletristica a librariei online pe care o prefer. Doream ceva care sa fie putin mai diferite fata de ceea ce citisem iar titlul sau, Zeita orezului mi-a atras atentia. Am dat click, am citit pe diagonala descrierea, pentru a nu-i stirbi intriga si am decis ca trebuie sa o am in biblioteca mea.

Pot sa incep cu: ce bine am facut!?
    Da, astazi imi doresc sa incep cu concluziile deoarece este o carte exceptionala. Nu este genul de lectura usoara pe care sa o parcurgi cu zambetul pe buze, ci este o carte despre valorile vietii, despre lupta pentru supravietuire care te pune pe ganduri inca de la primele pagini.
    Asa cum este descrisa, Zeita orezului este o saga malaesyana care se intinde pe parcursul a patru generatii si este redata prin ochii fiecarui personaj. As putea sa spun ca e un scurt jurnal al vietii fiecarui personaj, al fiecarei prezente feminine sau masculine. Tocmai acest aspect o face atat de interesanta deoarece ajungi la stadiul in care nu mai stii cu cine sa te aliezi, pentru ca, privita prin ochii fiecarui povestitor povestea capata o doza de subiectivism. Oricum pana la sfarsit apele se lipezesc, iar misterele vor fi elucidate.
    Povestea incepe cu o mica descriere a lui Lakshmi personajul in jurul caruia graviteaza o mare parte din actiunea acestui roman. O tanara speranta, frumoasa, puternica si inteligenta careia i se aranjeanza casatoria cu Ayah presupunandu-se ca acesta este extrem de bogat si ca ii va oferi o viata lipsita de griji.
     Ei bine, totul se dovedeste a fi o inselatorie dar eroina noastra decide sa lupte pentru a ajunge acolo unde isi propusese. El o iubeste, ei i se pare ca nu-i trezeste niciun sentiment si il considera incet la minte si fara nicio ambitie dar totusi ii ofera patru copii ale caror vieti urmeaza sa fie puse sub lupa dupa ce ne facem o idee asupra povestii de viata care se asterne in fata cuplului nostru.
    Daca va asteptati cumva ca vreun personaj feminin sa se transforme intr-o zeita cu profund regret, va voi dezamagi. Rani Manicka a folosit acest titlu doar metaforic, facand totusi o paralela intre ceea ce semnifica Zeita orezului si unul dintre personaje. Oricum va trebui sa devorati mai bine de jumatate din paginile acestei carti pentru a descoperi despre cine este vorba.
     Ca sa nu o mai lungesc prea mult, va spun doar atat: daca aveti pofta de o carte buna, captivanta, cu de toate, drame, razboi si dragoste (sub toate formele ei) va recomand aceasta carte. Mi-a placut sa descopar o cultura diferita fata de a noastra, dar lupta pentru a-ti depasi conditia este identica indiferent de zona din care provii.
     Sper ca v-am convins sa-i acordati putina atentie pentru ca merita. Momentan pretul sau este de 33.75 lei, beneficiind de o reducere de 35%.

Kiss Kiss Dee