Recenzie: Razboiul nu are chip de femeie - Svetlana Aleksievici

miercuri, iulie 13, 2016 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    E atat de greu sa scrii o recenzie dupa ce citesti o carte care te impresioneaza. Oare toata lumea are senzatia ca oricat de multe cuvinte ar scrie, oricat de mult ar incerca sa descrie toate senzatiile pe care le-a incercat in momentul in care ii parcurgea paginile, nu e suficient? Mie mi se intampla din ce in ce mai des in ultima perioada si, dupa parerea mea, desi e greu, e un lucru foarte bun.
    Vedeta de azi a fost o descoperire intr-un moment de hoinareala prin sectiunea de beletristica a librariei online pe care o vizitez din ce in ce mai des. Am vazut-o dar mi-am spus ca ar trebui sa o las mai moale cu subiectele de razboi si m-am orientat spre altceva. Dupa cateva luni am inceput sa o vad peste tot, pe Instagram, pe Facebook, iar la TVR (sper sa nu ma insel) Svetlana Aleksievici era un subiect de senzatie in cadrul emisiunilor cu recenzii literare. Cum sa-i mai rezisti?
    Am lasat la o parte toata cura mea de razboaie si la ultima comanda plasata am adaugat-o in cosul sugubet.


   Dupa ce am primit-o nu m-am mai simtit la fel de indrazneata. Parca simteam ca ascunde multe taine pe care nu era sigura daca eram pregatita sa le descopar. Totusi, intr-o zi in care timpul mi-a permis sa ma relaxez in compania unei lecturi, am luat-o si zau ca mi-a fost greu sa o mai las din mana.
    Al Doilea Razboi Mondial ascunde multe secrete si te face sa te gandesti ca a fost o lupta dusa de barbati mai mult sau mai putin puternici. Cu rusine recunosc ca aceasta a fost parerea mea pana sa ajung in posesia acestei carti. Bine, aveam o vaga banuiala ca au existat si femei care au participat la lupte dar, citind aceasta carte am descoperit atat de multe aspecte pe care nu le cunosteam incat m-am simtit mandra ca sunt femeie dar m-am simtit si ignoranta pentru ca nu descoperisem aceste lucruri pana acum.
    Ma asteptam la o actiune intensa, in care sa fie descrisa viata unui personaj feminin si cand colo... am intalnit povestile de viata din perioada razboiului prvite prin ochii femeilor care au fost prezente la fata locului, care au luptat cu prejudecati si piedici pentru a ajunge sa lupte si toate sacrificiile pe care le-au facut. Viata grea, chinul, lupta neincetata cu inamicii si cu conditiile vitrege, victoria si tot ce a urmat dupa intoarcerea acasa (acesta este un alt tip de victorie).
     In cazul in care preferati carti cu subiecte siropoase doresc sa va spun ca Razboiul nu are chip de femeie nu este un titlu pentru voi. E dura, reala si foarte emotionanta. De la primele pagini te face sa empatizezi cu fiecare personaj in parte (si credeti-ma sunt foarte multe) si fiecare poveste te face sa realizezi cat de puternica poate fi o femeie. Este o carte care te marcheaza si te faci sa te privesti pe tine in alt fel. 
    Pe mine m-a impresionat enorm, a dat cu mine de pamant de mai multe ori, m-a facut sa rad in hohote in momentul in care citeam intamplari amuzante dar cel mai mult, m-a facut sa realizez ca oricat de mult ne-am plange de viata pe care o avem, aceasta e frumoasa, e un dar nepretuit.
    In cazul in care randurile mele v-au atras atentia, doresc sa va mai spun doar ca Razboiul nu are chip de femeie poate fi achizitionata la un pret promotional de 21.83 lei si daca sunteti amatoare de carti a caror actiune sa se desfasoare in perioada razboiului, aceasta isi merita pe deplin locul in biblioteca voastra.

    Kiss Kiss Dee

You Might Also Like