Recenzie: Dupa ce te-am pierdut - Jojo Moyes

marți, noiembrie 29, 2016 bydee-make-up 0 Comments

M-am tot gandit, m-am razgandit, am scris, rescris si "pieptanat" acest articol pana cand am ajuns la forma pe care v-o voi prezenta astazi. Dupa ce am citit Inainte sa te cunosc (click aici pentru recenzie) am fost atat de impresionata scriitura lui  Jojo Moyes incat mi-am propus sa-i citesc toate cartile iar in momentul in care am auzit ca sus-numita beneficiaza de o continuare am asteptat-o cu sufletul la gura.
    Pana cand am ajus in posesia sa am reusit sa citesc si Ultima scrisoare de dragoste si Fata pe care ai lasat-o in urma/Jertfa iubirii si am fost la fel de placut impresionata asa ca asteptarile au devenit din ce in ce mai mari.
    Intr-o zi de octombrie, in timp ce hoinaream prin libraria online pe care o frecventez adesea am zarit-o. Dupa ce te-am pierdut putea fi precomandata asa ca am urmarit cu sete sectiunea beletristica pana in momentul in care am reusit sa pun mana pe ea.

Cu mult entuziasm am inceput sa o citesc dorindu-mi sa vad prin ce o sa mai treaca Louisa Clark, personajul principal al acestei mini-serii. Ei bine (da, se lasa cu spoilere dar n-am cum sa va impartasesc experienta mea in alt mod) simpatica, vesela si plina de viata Lou devine un personaj trist, lipsit de culoare in ciuda faptului ca Inainte sa te cunosc, a avut un final pozitiv cu un mesaj care te facea sa pui pret pe fiecare moment din viata ta.
    Cred ca in momentul in care a scris prima carte, autoarea noastra nu si-a dorit sa continue aventura dar vazand ca se bucura de un succes atat de rasunator si-a spus: Hmmm...de ce nu?
     Previzibila inca de la primele pagini, m-a facut sa-mi dau putin ochii peste cap in momentul in care, pe langa marea dragoste pe care o descopera fara prea multe batai de cap (pentru noi, cititoarele) mai apare si fiica lui Will Traynor (hai, stiu ca n-ati uitat de el) o adolescenta rebela cu diverse probleme existentiale. Bineinteles ca tanara Lily are o familie pe care o detesta si bineinteles ca nu isi gaseste locul in lume dar piesele puzzle-ului incep sa se aseze la un loc in momentul in care o cunoaste pe Louisa.
     Chiar daca inceputul este plin de suisuri si coborasuri, cele doua ajung sa locuiasca impreuna iar Loisa devine ca o mama pentru tanara Lily. Cartea este insotita de intrebari existentiale de genul Will, ce ai fi facut tu?, Will, te-am dezamagit! iar actiunea mi se pare usor fortata. In cazul in care ati citit Jertfa iubirii, atunci ati putea sa observati o usoara similitudine intre cele doua titluri.
    Bineinteles ca totul este bine cand se termina cu bine, iar cartea se doreste a fi una care sa-i ofere Louisei un final diferit fata de cel al povestii anterioare si pe care intr-un final il si obtine dar, dupa parerea mea Inainte sa te cunosc ii este net superioara.
    Da, stiu ca sunt subiectiva dar am avut asteptari mult prea mari de la aceasta carte si nu am putut sa nu-mi exprim dezamagirea. Stiu ca taberele sunt impartite vis-a-vis de subiectul acestei carti iar eu am ales-o inca de la primele capitole pe cea a taberei "contra". Nu mi s-a parut ca citesc o carte scrisa de Joj Moyes ci mai degraba una scrisa de John Green: usoara si mult prea previzibila. Este parera mea si mi-o asum fara sa clipesc.
     Desi nu mi-am dorit sa va impartasec prea multe, pentru a va lasa sa descoperiti si voi povestea si chiar sa ma contraziceti, nu as fi putut sa compun acest articol fara sa va ofer si cateva detalii. Oricum stiu ca indiferent de cate recenzii as fi citit nu as fi acceptat nicio opinie pana nu as fi lecturat si eu povestea. E genul de carte pe care fie o iubesti, fie o urasti. Da, chiar asa e!
    Acum, sunt foarte curioasa daca voi ati citit Dupa ce te-am pierdut si care este tabara pe care o alegeti.

Kiss Kiss Dee