Poftiti la .... Cascada Serbota?

sâmbătă, mai 31, 2014 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    Vinerea trecuta ne faceam planul de atac pentru ca prognoza era mai mult decat favorabila. Am cautat locatii, n-am uitat pe Trips Bucket List iar intr-un final am ales o locatie pe care nu o aveam in plan.
    In drumul pe care il parcurgi spre Balea si/sau Carta treci prin Porumbacu de Sus si observi un indicator triughi albastru la stanga. Mereu ne-am intrebat incotro duce acel traseu dar niciodata n-am verificat. Asta pana vineri! Asa am descoperit traseul care duce la Cabana Negoiu iar Marius mi-a spus senin: Stiai ca pe-acolo e si o cascada? Ting, ting, ting! Decizia a fost luata.
    Sambata, dis de dimineata, ne-am echipat si pe la 7:30 am plecat. Stiam ca e un traseu lung si speram ca o se reusim sa ajungem cat mai departe. 
    Am cautat indicatii cat mai precise si pana la urma ne-am spus ca trebuie sa ne descurcam, ca doar suntem mari. Singura problema pe care am intampinat-o a fost in Porumbacu de Sus, unde la un moment dat drumul se bifurca si nu am stiut exact incotro sa o luam. Ei bine, mergeti inainte, nu treceti podul din beton si sunteti pe drumul cel bun.
    Am incercat, chiar am incercat sa citesc toate indicatiile oferite pe site-ul negoiu.ro dar cred ca ei au inventat expresia Ne pierdem in detalii asa ca, dupa ce treceti de Porumbacu de Sus ajungeti la un drum national asfaltat, mergeti inainte si ajungeti in Porumbacu de Jos si apoi ajungeti la minunatul drum forestier. De-a lungul drumului forestier o sa intalniti doua bifurcatii (la prima ambele drumuri se intalnesc in acelasi punct) dar eu va recomand ca de fiecare data sa facei dreapta si ajungeti unde trebuie. Drumul forestier este prost si foarte prost asa ca noi, la a doua bifurcatie am activat optiunea "per pedes" fiindca n-am avut .... cum sa-i  spun mai delicat ... tupeu. Daca aveti o masina buna, puteti sa ajungeti pana la poteca, care duce spre cabana.
    Noi am preferat sa facem 6 km pe jos, in ritm alert si am ajuns in acelasi timp cu un un cuplu care a venit cu masina. Dupa aproximativ 5 km ajungeti la o cariera de marmura abandonata (noi speram ca aici sa gasim poteca), dupa inca un kilometru ajungeti la o mini hidrocentrala si in curand drumul coteste la stanga iar traseul devine hard core (pentru mine cel putin).
    Primii 6 km au fost jucarie (aici jogging-ul nostru si-a spus cuvantul), chiar la un moment dat Marius spunea ca s-ar fi asteptat ca traseul sa fie in genul celui de la Suru iar eu i-am aruncat o privire criminala... 
     Peisajul, de basm ne-a facut sa ne bucuram ca am optat pentru asa zisa plimbare. Linistea e tulburata doar de ciripitul pasarelelor si zgomotul infuriat al apei....




    Veseli si rapizi ajunem la un indicator care ne indruma spre Cabana Negoiu, stanga - 1.5 - 2 ore ...Ei bine, dupa ce-am facut stanga, a inceput calvarul. Pentru mine a fost o adevarata provocare deoarece kilogramele acumulate de cand am cont pe Instagram si-au spus cuvantul (nu glumesc, Instagram-ul ar trebui sa fie interzis persoanelor pofticioase) si mi-a fost putin mai greu, dar nu m-am lasat!


    La un moment dat drumul devine mai usor, poteca amenajata iti ofera ocazia sa te relaxezi, sa te bucuri de oxigen si de trilurile pasarelelor.


   Continuam urcarea si la un moment dat ajungem la panourile indicatoare pe care le visam - Cascada Serbota  -15 minute, Cabana Negoiu - 20 minute (traseul este semnalizat foarte bine, nu trebuie sa va faceti probleme). 
    O taiem rapid spre Cascada Serbota. Incepem sa scoatem sunete care, mai de care in momentul in care o vedem. Este superba! Are circa 20 m inaltime, e frumoasa "de-ti ia ochii" iar zona in care isi face de cap este feerica.


    Pana la cascada am parcurs 11.62 km (aici s-a blocat aplicatia pe care am folosit-o - din pacate, m-a suparat si am sters-o  cand am ajuns acasa asa ca nu va pot spune cum se numea ) in 3, 30 ore.


     Subsemnata ... muta de uimire in fata minunatiei naturii!


    Dupa ce am admirat-o si imortalizat-o am decis sa mergem si pana la cabana Negoiu. Acasa, Marius imi spusese ca dorea sa ajunga in zona iar eu am acceptat stramband din nas (adica....e o cabana .... ce poate fi atat de extraordinar?). Si-am continuat drumul...
    Daca ajungeti la acest izvor puteti sa zambiti, mai aveti doar 5 minute si ajungeti. Nu va pierdeti speranta!


 Cand am ajuns sus am ramas cu gura cascata! Adica wowwwwwwww! Privelistea este de milioane! Nu-mi pot imagina ceva mai frumos! 
    Stati sa va arat!




    Am fotografiat traseele pe care le-am putea face, am stat putin si-am admirat peisajul si-am fugit rapid jos fiindca niste nori amenintatori faceau scandal (Jur pe rosu ca o sa-mi cumpar pelerina!). Am avut noroc, am scapat doar cu cativa stropi de ploaie si dupa 10 ore eram la masina, rupti de oboseala dar cu zambete de Colgate.
    A fost frumos, ne vom intoarce pentru mai multe zile! Pic-cic am zis!
    Sper ca nu v-am plictisit cu aceasta postare, mi-a fost greu sa ma abtin si am incarcat sa nu ma pierd (foarte mult) in detalii.
    Acestea fiind spuse ... Poftiti la ... Cascada Serbota?

Kiss Kiss si un weekend de vis!

P.S.: In cazul in care va intrebati, pe acest grafic sunt specificat cu exactitate toate trairile pe care le ai in momentul in care te aventurezi pe un traseu.

Sursa

You Might Also Like