Poftiti la ... Muzeul palariilor din paie?

sâmbătă, mai 10, 2014 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

In toate excursiile/vacantele in care mergem ne place sa descoperim cate ceva. Suntem curiosi, ne plac lucrurile noi asa ca, nici mini vacanta de 1 mai nu a facut exceptie de la regula. Despre Lacul Bezid v-am povestit cate ceva aici dar povestea nu s-a incheiat doar cu locatia-destinatie.
    In drum spre cabana, am vazut mai multe indicatoare spre Criseni - Muzeul palariilor de paie. M-am uitat la Marius si ne-am inteles din priviri. Trebuie sa ajungem acolo!

Am intrebat in stanga si-n dreapta, toata lumea ne-a asigurat ca este o locatie care merita vizitata chiar daca drumul te va face sa oftezi ....
    Bun... Cum am prins o dimineata in care soarele statea ascuns, am abuzat de translatorul nostru (ne era teama ca in cazul in care ne vom pierde nimeni nu ne va putea directiona deoarece lumea prin zona nu cunoaste limba romana) si am plecat. Drumul ... la fel ca si cel spre lac te face sa canti OOO bieleta meaaaa, ooofff bucsa meaaa! dar cu rabdare, tiptil, tiptil am ajuns la destinatie (Criseni se afla la aproximativ 8 km distanta fata de Bezid). In cazul in care ajungeti prn zona, nu trebuie sa va faceti probleme, tot satul este plin de indicatoare in limba romana.
    Am fost intampinati de un domn amabil (din pacate nu i-am retinut numele), care si-a cerut scuze ca nu vorbeste cursiv limba romana dar incearca sa se descurce (intre noi fie vorba, se descurca foarte bine). Ne-a deschis poarta si-am vazut minunea!
    Intr-un sat uitat de lume putem sa descoperim adevarate comori! Totul arata impecabil, aranjat, curat, frumos.
    In primul rand, ne-a spus ca muzeul este 2 in 1: atat un muzeu al palariilor cat si un muzeu al pietrelor.
    Ne-a aratat o multime de pietre care aveau diferite forme si care nu au fost prelucrate decat de fenomene naturale fara ca omul sa intervina.

O piatra meteorologica (mi s-a parut amuzanta, raspunsurile erau destul de evidente) - cea mica, prinsa cu lant era piatra sugubeata.

Panouri cu destinatii:

Si am intrat in muzeu! O casa taraneasca, amenajata.

Domnul care ne-a prezentat acest loc fascinant ne-a spus ca se bucura ca drumurile nu sunt chiar atat de bune fiindca daca ar fi fost, oamenii ar fi avut posibilitatea sa faca naveta catre orase mai mari in care sa munceasca si astfel, mestesugul s-ar fi pierdut.

Ne-a aratat o multime de palarii, fiecare cu povestea ei si ... am invatat lucruri noi.
    De exemplu:
- daca o palarie are ornamentul pe partea dreapta inseamna ca posesorul acesteia este roman, daca e pe partea stanga, acesta este ungur;
- daca cel care poarta palaria are borul ridicat la spate inseamna ca acesta are sub 50 de ani, daca borul este lasat inseamna ca acesta are peste 50 de ani si trebuie tratat cu respect;
- randurile din care era confectionata o palarie semnificau si bogatia: fiecare rand semnifica un pogon de pamant, cu cat erau mai multe cu atat era mai bogat posesorula acesteia;
- am descoperit o multime de modele, fiecare model specific unei zone, unei situatii.

Cea de-a doua incapere era amenajata astfel incat sa descoperim si "procesul tehnologic" care sta la baza confectonarii unei palarii (de la inceputuri, pana in zilele noastre cand tehnologia a mai evoluat putin).

Apoi, ni s-a permis sa facem poze cu cea mai mare palarie din lume, record omologat in 2004 (are un diametru de 2 metri si o greutate de 2.65 kg).

La sfasit, am mers si la magazinul de suveniruri de unde am achizitionat o frumoasa floare confectionata din paie si ... un gest care m-a impresionat ... am primit un ingeras care sa ne vegheze drumul (fotografia pe care v-am prezentat-o la inceputul postarii).
    A fost o experienta de neuitat si ne bucuram ca am facut aceasta vizita. Mai multe informatii puteti obtine si de pe site-ul lor aici. Sa nu uit, intrara este gratuita dar daca doriti, se pot face mici donatii.

Acestea fiind spuse .... Poftiti la ... Muzeul palariilor din paie?

Kiss Kiss si un weekend de vis!