Poftiti la .... Cetatea Coltesti?

duminică, septembrie 14, 2014 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

Primul weekend al lunii septembrie a fost inaugurat cu o noua excursie.
    Inspiratia a fost indelung cautata dar pana la urma ne-am uitat pe Trips Bucket list si ne-am amintit de Cetatea Trascaului (Cetatea Coltesti).
    Bun cu ideea inmugurind in minti am inceput sa mai cautam si alte locatii pe care sa le vizitam pe drum si asa, incet incet am definitivat planul.
    Duminica, fix la ora 7:05 ieseam nerabdatori din casa.

Prima oprire a fost in Aiud, deoarece voiam sa vizitam Cetatea - singura cetate cu 9 turnuri din Romania... Am ajuns pe la ora 9, am intrat in cetatea pustie iar din biserica si-a faut aparitia o doamna care ne-a spus ca ne putem plimba dar cetatea e in renovare, muzeul nu mai exista si n-am mai intrebat daca avem voie sa intram in biserica fiindca ne-a spus ca trebuie sa termine curatenia inainte ca slujba sa inceapa. Ok...Dupa 15 minute ne imbarcam.

Urmatoarea oprire a fost la Cheile Valisoarei unde, peisajul fascinant ne-a facut sa tragem pe dreapta. Era prima intalnire cu Muntii Trascau si trebuia savurata de la prima vedere. O ploaie marunta incepuse sa ne faca sa ne intrebam daca am facut alegerea corecta dar nu ne-am lasat impresionati. Trebuia sa fie o zi excelenta!

Dupa ce am imortalizat cateva cadre ne-am indreptat spre Coltesti unde, dupa ce am parcat masina pe un drum care se indrepta spre cetate, am urmat traseul triunghi albastu si am ajuns la ea (30-45 minute in pas lejer). Trebuie sa mai mentionez si ca localnicii sunt foarte amabili si chiar daca nu le ceri ajutorul te intreaba care e destinatia ta si te indruma binevoitori.
     Vizibila din orice unghi al satului, te face sa te intrebi cum arata in perioada ei de glorie. Acum, doar cateva ziduri au ramas in picioare dar este impresionanta.

A fost ridicata cu premeditare pe varful abrupt al unei klippe calcaroase, in urma invaziei tatare (mongole) din anul 1241, când au fost produse pagube insemnate localitătilor Trascau și Sangiorgiu. Pe turnul nordic, inalt de aproximativ 20 m, se pastreaza o inscriptie care mentioneaza ca familia Thoroczkay a construit castelul in secolul al XIII-lea.
    In anul 1470 cetatea a fost confiscata de regele Matia Corvin si data voievodului Transilvaniei. In 1510 a revenit nobililor de Trascau (Thoroczkay), iar in 1514 a fost devastată de taranii condusi de Gheorghe Doja.
    Opunandu-se anexarii Transilvaniei de catre Casa de Austria (Habsburg) in cadrul revoltei Curutilor, familia nobililor de Trascau (Thoroczkay) a fost eliminata de pe scena istoriei, odata cu cetatea lor, distrusa în anul 1703 de catre trupele imperiale austriece conduse de generalul Tiege (Lobonti).
 (Sursa info: Wikipedia)

Linistea care te inconjoara, peisajul, locatia impresionanta care te face sa te intrebi cum au reusit sa construiasca o cetate in vremurile si conditiile de atunci... Te fascineaza si te fac sa uiti de trecerea timpului, de graba si ramai admirand un loc minunat.

Acestea fiind spuse...va intreb: Poftiti la.... Cetatea Coltesti?

Kiss Kiss Dee

P.S.: Saptamana viitoare va urma si episodul 2, un nou episod amuzant al aventurii noastre.