Recenzie: De neinvins - Laura Hillenbrand

luni, septembrie 07, 2015 bydee-make-up 0 Comments

Hello hello,

    Mi se intampla destul de rar sa citesc o carte dupa ce am vazut filmul facut dupa povestea sa. Mi se pare ca o parte din actiune i-a fost stirbita si mi-e ciuda ca stiu care va fi deznodamantul. Si totusi, dupa ce am parasit sala de cinema stiam ca trebuie sa citesc De neinvins.
     Chiar daca la inceput mi-a fost cam teama sa o iau pentru ca stiam ca exista posibilitatea sa ma pricopsesc cu o carte in care violenta va ocupa o parte destul de importanta din actiune, dupa cateva luni, am zarit-o pe rafturile librariei online pe care o frecventez adesea si n-am mai putut sa-i rezist. Am luat-o si m-am pregatit psihic pentru o carte biografica cu si despre viata lui Louie Zamperini in al Doilea Razboi Mondial (si nu numai).


    Trebuie sa va spun ca, in general evit cartile biografice si pana acum, nu am citit nicio carte care sa aiba ca subiect principal viata si intamplarile din perioada respectiva. Desi iubesc lecturile care au subiecte romantate care se invart in jurul subiectului, am evitat subiectele mai... dure.
    Ma bucur ca am despasit zona de confort si i-am dat o sansa acestei lecturi deoarece este o carte de milioane.
    Desi este o carte biografica, autoarea sa a stiut sa teasa actiunea sa astfel incat sa te tina cu "sufletul la gura" pana in ultima clipa.
    In cazul in care nu ati vazut filmul, pot sa va dau cateva indicii desi, valva pe care a starnit-o nu cred ca ar fi putut trece neobservata.
    Louie Zamperini a fost mereu vesel si plin de energie. Inca de mic se tinea doar de nazbatii si "fugea mancand pamantul" in momentul in care victimele isi dadeau seama cine se ascundea in spatele farselor. Desi nu a avut o copilarie usoara, a stiut sa isi pastreze optimismul iar fratele sau Pete, a remercat potentialul sau si l-a directionat spre terenul de sport, spre atletism. A obtinut rezultate remarcabile dar razboiul a inceput inainte ca el sa participe la Jocurile Olimpice iar el a fost recrutat.
    Totul s-a desfasurat ca la carte pana in momentul in care, datorita unui bombardier defect, care nu a mai putut fi redresat el si echipajul de la bord au naufragiat in apele involburate, sau calme ale vastului ocean. Ce s-a intamplat mai departe, cum s-a salvat si cum a ajuns in mainile japonezilor? Va las pe voi sa descoperiti.
    Ce mai pot sa va spun e ca, in cazul in care ati vazut filmul, o sa aveti surpriza sa constatati ca in carte, actiunea continua si cu viata lui Louie dupa incheierea razboiului pentru ca da, urmeaza si razboiul interior, o alta lupta dificila.
    Mi-a mai placut si modul in care Laura Hillenbrand a stiut sa teasa si actiunea personajelor secundare, nu le-a lasat in umbra, nu le-a stirbit importanta si astfel, am descoperit mai multe povesti viata, nu doar cea a lui Louie.
    Daca ar fi sa plagiez, as copia recenzia facuta de People, deoarece descrie in cateva cuvinte actiunea acestei carti: „Zguduitoare. Fascinanta.Cartea lui Hillenbrand este atat de cinematografica, iar evenimentele pe care le descrie atat de incredibile, incat nu indraznesti sa-ti dezlipesti ochii de pe pagina.”
    Nu pot sa-i dau o nota, pentru ca si zece mi se pare o nota prea mica pentru aceasta lectura remarcabila. De acum inainte, cand o sa am o zi grea, o sa-mi amintesc de Louie Zamperini si zau ca nu ma voi mai plange. Psihicul uman este puternic si noi suntem puternici!
    In cazul in care v-am starnit curiozitatea, va mai spun doar ca puteti sa o achizitionati de aici la un pret promotional de 32.11 lei.

Kiss Kiss si o saptamana ca-n filme!

You Might Also Like