Recenzie: Privighetoarea - Kristin Hannah

sâmbătă, ianuarie 28, 2017 bydee-make-up 0 Comments


Hello ladies,

    Din momentul in care am auzit de existenta si subiectul acestei carti am stiut ca e o carte pentru mine. N-a mai contat nicio cura de WWII, am uitat de toate cartile pe care le mai aveam pe lista si n-am stat pe ganduri cand am zarit-o la sectiunea beletristica a librariei online pe care o prefer.
    Stiam ca o sa-mi placa si n-am lasat-o pe banca de rezerve dupa ce intrat in posesia sa. Acum, dupa ce am terminat-o, ma tot intreb cum as putea sa va descriu actiunea celei mai bune carti pe care am citit-o in ultima perioada. Inca nu mi-am facut un plan, asa ca voi lasa cuvintele sa curga si o sa incerc sa va atrag atentia asupra acestui titlu fara sa divulg prea multe. N-o sa fie usor!

    Actiunea acestei carti incepe in 1939 in Franta in pragul WWII. O perioada in care toata lumea incearca sa isi protejeze avutiile cele mai de pret fie ele materiale sau nu. In aceasta perioada ajungem sa le cunoastem pe cele doua eroine principale ale povestii noastre, Isabelle si Vianne, doua surori cu caractere atat de diferite incat ajungem sa ne intrebam daca povestea nu are si alte dedesubturi.
    Isabelle e rebela care e de neoprit, exmatriculata de la nenumarate scoli datorita atitudinii sale de neimblanzit iar Vianne, o tanara invatatoare sensibila, mereu in cautarea confortului si a afectiunii. Isabelle este "alungata" de tatal sau din Paris odata cu valul de refugiati, spre casa de la tara a surorii sale care a ramas singura si vulnerabila alaturi de fiica sa deoarece sotul sau a plecat pe campul de lupta.
    In lungul drum spre casa lui Vianne, Isabelle ajnge sa il cunoasca pe Gaeton, membru al Rezistenei franceze care ii trezeste interesul atat fata de persoana sa cat si fata de aceasta miscare de rebeliune.Si asa incepe povestea noastra...
     Nu ai cum sa nu o indragesti de la primele randuri si nu are cum sa nu se lipeasca de mainile tale. Parol!
     Si chiar daca ma asteptam ca Isabelle sa fie recrutata pentru a efectua diverse servicii pentru cei din rezistenta, curajul sau nu este descoperit decat mai tarziu dupa ce involuntar, doveste ca este o adevarata rebela, sau asa ni se lasa impresia. Ajunge sa fie un pion de baza in actiunile pe care le desfasoara, avand si un nume de cod deosebit iar pretul captivarii sale devine din ce in ce mai scump.
     Pe celalat plan Vianne, ajunge sa isi depaseasca fricile si devine din ce in ce mai curajoasa dar, fara sa isi depaseasca zona de confort si acceptand diverse solutii de compromis pentru a-si putea proteja familia.
    M-am intrebat mereu cum as fi fost eu daca as fi trait in acea perioada, oare as fi fost curajoasa, invincibila si fara frica de consecinte sau as fi fost mai... precauta. Mi-ar placea sa cred ca m-as fi incadrat in prima categorie dar nu pot sa afirm acest lucru 100% pentru ca ma gandesc si la ororile care ii asteptau pe cei captivati si-atunci ma intreb, as mai fi fost la fel de cuajoasa? Hmm.... e greu sa raspund la aceasta intrebare si sper sa nu fiu pusa niciodata in aceasta situatie.
     Oricum, actiunea acestei carti te prinde in mrejele sale, nu te lasa banuiesti nimic, e mereu in fata ta iar rasturnarile de situatie sunt prezente la fiecare pas. Personajele create de Kristin Hannah sunt construite cu atentie iar caracterul fiecaruia este perfect conturat astfel incat ii indragesti sau ii urasti pe loc.
     La un moment dat am fost intrebata daca e o drama, o carte dragoste sau daca e prea mult suspans iar eu am incercat sa o caracterizez in urmatorul mod: are cate putin din fiecare dar suspansul ocupa locul principal.
    Sfarsitul m-a facut sa plang cu sughituri, asa cum rar mi se intampla si dupa ce am terminat si ultima pagina am spus ASA DA.
    Daca as putea sa va descriu actiunea acestei carti prin intermediul cartilor pe care le-am citit asa putea sa spun ca este o combinatie perfecta intre Copiii libertatii, Se numea Sarah si Fata pe care ai lasat-o in urma.
    Oh, Privighetoarea e o carte minunata si as putea sa va spun mult, mult, mai mult dar prefer sa va starnesc curiozitatea doar prin intermediul entuziasmului meu si sa va las pe voi sa o descoperiti. Dupa parerea mea si rezumatul de pe verso dezvaluie prea mult asa ca, credeti-ma pe cuvant ca merita o sansa si devorati-o cu sete!

Kiss Kiss Dee

You Might Also Like