Poftiti la ... Piatra Secuiului?

duminică, septembrie 21, 2014 bydee-make-up 0 Comments

Hello hello,

    Dupa cum promisesem, astazi am revenit cu continuarea aventurii cu care va descretisem fruntile duminica trecuta. Daca Cetatea Coltesti (click aici) ne-a intampinat pasnica si cu un traseu linistit, am descis ca putem sa continuam traseul si in zona Rametea, mai exact la Piatra Secuiului.


     Situata in Depresiunea Trascaului (25 km de Aiud), la o altitudine de 550 m, comuna Rametea te fascineaza datorita peisajului (este inconjurata de masive calcaroase). O zona linistita in care mi-ar placea sa imi petrec un concediu. Sa te trezesti si sa admiri tot ceea ce te inconjoara: flori, munti, vegetatie ...Ce poate fi mai frumos?



    Sa revenim la subiectul principal al postarii noastre. Masivul Piatra Secuiului (1128 m) este un masiv calcaros, golas si alungit, impartit in doua parti de o „rapa” (ceea ce face ca, din mai pana in septembrie, soarele sa rasara de doua ori pentru acei oameni care traiesc în partea de nord a localitatii). Potrivit unei legende locale, denumirea de "Piatra Secuiului" provine de la faptul ca, in secolul al XIII-lea, secuii din sat s-au refugiat pe muntele din apropiere pentru a scapa de asediul tatarilor. (sursa: aici)
    Piatra Secuiului te intampina din departare si te face sa exclami Ce frumoasa-i Romania!.
    Cu temele facute, am parcat masina in zona bisericii din centru, am cautat traseul cruce albastra (daca stai cu spatele la biserica, prima strada la dreapta) si am plecat increzatori.
    Dupa informatiile pe care le adunasem stiam ca vom avea parte de un traseu intens de 1.5 ore asa ca eram pregatiti atat psihic, cat si fizic pentru ce va urma. Crucea albastra aparea doar pe stalpul din intersectie asa ca ghidandu-ne dupa munte ne-am indreptat spre poteca. Hopa, doua poteci nicio cruce...Bun...


    Avand in vedere faptul ca citisem ca traseul este dificil, am inaintat pe poteca cea mai dificila, sus-sus tot mai sus sperand sa zarim si semnul. Vedeam oameni inainte, in stanga si-n dreapta... unde-o fi traseul?
    La un moment dat am zarit un grup care mergea linistit pe a doua poteca si ne-am gandit ca acolo ar putea fi. Am inaintat in diagonala, am urcat ca nebunii, am cautat curcea albastra si tot n-am gasit-o. Vedeam din nou oameni (mici, mici, mici) care coborau prin diverse zone si eram debusolati. 
    Intr-un final ne-am spus ca ar fi cazul sa coboram si sa cautam un alt obiectiv turistic deoarece Piatra Secuiului nu putea fi cucerita. Nori plumburii ne faceau curte si totusi....vedem un tatic, cu doi copilasi care cobora pe o POTECA. Asta-i!
     Ma uit la Marius, Marius se uita la mine, ma intreaba (evident, ca de obicei) daca mai pot. Eu strang din dinti si ne indreptam spre poteca.
    Vedem si crucea, pe care o pomenesc in diverse feluri in gand si incepem urcarea. Destul de dificila dupa parerea mea (trebuie sa va protejati picioarele, in cazul in care nu aveti bocanci...ar trebui sa va incaltati cu pantofi sporti cu o aderenta foarte buna si daca aveti casti de protectie ar fi bine sa le luati la voi) pietre, pietroaie, bolovani care trebuie "escaladate" cu atentie iar in final o urcare prin iarba, o urcare care mi se parea ca nu se sfarsete. 
    Daca stau bine sa ma gandesc, urcarea noastra a fost de aproximativ 1.5 ore (neluand in calcul abaterea noastra) iar daca nu aveti probleme cu oboseala, cred ca traseul ar putea fi parcurs si mai repede.
     Peisajul este minunat, Piatra Sasului te cucereste din clipa in care ai pus primul pas pe platou si nu-ti mai vine sa pleci. 







     Dupa ce am facut cateva poze am inceput coborarea deoarece ne era tare teama de ploaia care ne tot ameninta. Am avut un noroc chior, ne-a ocolit (cand am ajuns jos cerul era senin ...) si intr-o ora eram jos obositi si razand: In ultima vreme facem trasee la dublu, asa cum erau pe vremuri extraoptiunile la Orange!


    Acum zambesc...nu a fost usor dar avem noroc ca suntem ambitiosi si nu ne lasam cu una-cu doua. Am cucerit si Piatra Secuiului si ne-am intors victoriosi acasa. Trascau, o sa mai auzi de noi!

Acestea fiind spus..va intreb: Poftiti la.... Piatra Secuiului?
Daca poftiti, nu uitati: traseul corect vireaza la dreapta pe poteca mai lina, nu faceti aceeasi greseala ca si noi!

Kiss Kiss Dee

You Might Also Like